Imatge a comentar: cartell publicitari de la 47a edició del Festival Internacional de cinema fantàstic de Catalunya, a Sitges, del 3 al 12 d'octubre de 2014.
La imatge a comentar és el
cartell publicitari, realitzat per l’agència “CHINA” de Madrid, de la 47a
edició del Festival Internacional de cinema fantàstic de Catalunya a Sitges (en
realització des del 3 fins al 12 d’octubre de 2014). Aquesta localitat catalana
atreu cada any centenars de cinèfils i curiosos d’arreu del món que participen
en les diferents activitats de què consta l’acte.
Podem veure en la fotografia, que
és d’enquadrament vertical i angulació normal frontal amb pla general, com el
pes visual recau en la part dreta de la composició, en la qual podem veure, en
la part inferior, un noi vestit de boy
scoutque, amb els ulls tapats per una bena, sosté uns globus amb forma i
textura d’ulls que, a més, representen el centre d’interès de la imatge. Aquest
centre ve determinat, en aquest cas, per la regla dels terços, ja que l’element
està situat en un dels punts d’atenció definits per aquesta “llei”; i per un
marcat ritme de línies verticals que ens hi condueixen: d’una banda, la
vertical ascendent formada pel jove i els globus; d’una altra, la vertical
(també ascendent) constituïda per la mirada del gos i, com en el cas anterior, els
globus.
Seguint encara amb aquesta idea
de les línies que confegeixen la imatge, es pot observar l’existència d’altres
motius, com la línia vertical que forma la torre del campanar de l’església de
Sitges o la difusa però visible línia d’horitzó que trobem situada a dos terços
per sota, en referència al conjunt total de la fotografia. També és important
el joc de mirades que fan els ulls amb l’espectador, i la mirada del boy scout que, tapada, roman en la
fotografia.
Ara bé, no cal oblidar que els
elements ja comentats (gos i església), que formen part d’algunes de les línies
dominants de la composició, també esdevenen elements que contribueixen a
equilibrar el pes visual de la imatge. Si no hi fossin, aquest recauria en
excés en la part dreta de la mateixa i, conseqüentment, el repartiment de
masses seria desproporcionat.
Finalment, és destacable el paper
que hi juga la combinació de la profunditat, la il·luminació i el color. La
primera és molt gran (veiem objectes molt llunyans), si bé el fons queda en un
marcat segon pla a causa de la boira i la reduïda gamma de colors d’aquesta. A
més, es tracta de colors clars que, per tant, no destacaran sobre els colors
més foscos i vistosos dels elements principals (en especial els del centre
d’atenció, els ulls), afavorint aquest fet la il·luminació neutra, la qual no
forma ombres importants en els objectes.
Cal afegir que en la versió
definitiva del cartell s’hi han incorporat recursos tipogràfics i pictòrics
diversos que, lluny de desestabilitzar la imatge original, l’enriqueixen,
potenciant el pes visual que, com ja s’ha dit, recau en la part dreta de la
fotografia. Estem parlant dels noms i logotips dels patrocinadors del festival
(part inferior central) i de la informació referent al mateix (nom, data,
web...), situada en la part dreta de la composició.
*Versió definitiva del cartell (amb tipografies afegides):
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada