L'anunci a comentar pertany a la campanya publicitària que va llençar la marca Coca-Cola en motiu del seu 125 aniversari. Concretament, data de l'any 2011.
Pel que fa a l'aspecte formal, podem parlar d'una composició clàssica, essent situat al centre de la imatge el nucli de principal atenció: l'ampolla de Coca-Cola (més concretament, el propi logotip de la marca). A més, juga una gran importància, en aquest sentit, el text que acompanya aquest dibuix. Com que queda tallat a banda i banda de l'ampolla, la nostra mirada segueix una línia horitzontal de lectura que ens fa passar, inevitablement, per aquest nucli d'atenció, que forma, ell mateix, una línia vertical ascendent des de la marca (Coca-Cola), impresa en l'ampolla, fins a les línies que surten d'aquesta, i que juguen a ser una metàfora del text "destapando felicidad" (que tot seguit comentarem). Així, es forma una mena de creu visual en la imatge que ens condueix pels centres de més importància de la mateixa, destacant entre ells el propi logotip de la marca.
Un altre aspecte important, encara centrant-nos en els elements denotatius de la imatge, és el color que s'utilitza. Es tracta del vermell, que ràpidament ens fa identificar aquest producte amb la marca corresponent i, a més, el fa ressaltar molt sobre un fons tan neutre com és el color blanc sòlid.
Pel que fa al valor connotatiu de l'anunci, cal destacar la importància que es dóna a l'experiència de la marca. Es fa a través d'aquest "125 años", que dóna un valor afegit al producte en tant que ha estat creat (suposadament) per un productor expert i, per tant, de qualitat. També cal destacar el valor de la felicitat, que es pretén transmetre a partir de la metàfora que s'estableix entre el text "destapando felicidad" i la imatge, una ampolla de Coca-Cola llençant una mena serpentines i confeti que recorden a les que s'utilitzen en festes (moments marcadament alegres) en ser oberta. És com si el producte, en ser consumit, tingués la capacitat de fer que la nostra vida fos més feliç.
El consumidor a qui s'adreça, per tant, és de dos tipus. En primer lloc, va dirigit a un públic jove, feliç, que gaudeix de la vida i dels bons moments, els quals es pretén que siguin identificats amb el producte. Després, a un públic adult que, sense oblidar el valor de la felicitat (en aquest cas potser entesa en el si de la unitat familiar), busca l'experiència ("125 años") i hi aboca completament la més sincera confiança. En definitiva, és un anunci dirigit no solament a un col·lectiu reduït o concret, sinó a un públic tan ampli com el format pel món adult i també pel conjunt de joves que puguin esdevenir consumidors de Coca-Cola.
Des del meu punt de vista, és un anunci molt ben pensat i treballat. Destacaria l'amplitud de la franja de públic a la qual és capaç d'arribar, la manera com aconsegueix associar i realçar uns determinats valors a la marca i l'equilibrada composició, des del punt de vista formal, del cartell. Elegant, simple i entenedor, aquest anunci de Coca-Cola aconsegueix arribar al públic amb uns valors que s'aferren a la marca i que, indubtablement, influiran en el consumidor a l'hora de comprar el producte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada